Seminkurs!!

Fy fan va trött jag är.....   men kul har jg haft

Morgonen började med presenation och teori om Anatomi och fysiologi.. då vi pratade mycket om alla hormoner och hur de påverkar ett nötkreaturs brunstcykel...... 

Jag satt först som ett stort jävla frågetecken.. men det blev LITE bättre efter en stund.....  men sen när vi kom tillbaka till där vi bor satte vi oss och pluggade och då fick jag reda på att de flesta inte hade fattat nånting så en dusktion utbröt och med hjälp av varandra gick det ett ljus upp för i alla fall mig och jag fattade.....  vilket va tur det för läste anteckningrna från "lektionen" förut och då såg jag att jag hade blandat ihop en del saker som jag nu vet då hehe :-p

Hur som hellst på eftermiddagen så fick vi prova att seminera på organ (för er som itne vet altså riktiga livmoder)

vi fick även skära i dem och se hur de va inuti mm.. Jag höll först på att få panik för det gick inte alls..... men sen gick det... men man fick ju prova på olika hela tiden så det var olika svårt beroende på hur dom va....

Sen skar vi upp en som va dräktig och där inne hittade vi ett foster av en tjurkalv som va ca 10 cm lång och såg hellt ut som en kalv i miniatyr fast utan päls men den hade ben svans och allt... 

om jag inte minns fel så va den inte mer än typ 6 veckor.....

men men nu ska jag fördriva tiden någon timma till innan det blir till att nana kudde...

(tog kort på "kalven" lägger in detta när jag kommer hem)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback