My DOG

Va På My DOG med Alexia och ställde ut i torsdags och igår....  I torsdags fick jag en tvåa och åkte ut.. men men...

Idag gick det betydlgt bättre.. efter att jag hört att dommaren hade tidigare under dagen varit väldigt generös med att dela ut tvåor gick jag in i ringen utan förväntningar..  Men när jag står och väntar på min två trodde jag å höll ring sekreteraren upp det röda bandet vilket betyder att jag(Alexia) fick en etta... redan kände jag att jag hade vunnit... och var överlycklig... Sen efter nästa bedöming så slutade jag på en tredjeplats med HP (hederspris) 

Så det var fantastikt roligt idag och det blev en riktigt bra pusch för med mycket träning kan det veklien gå bra tror jag =) 

har förlagt torsdagen kritik men lägger upp den senare plus bilder som jag inte ens hunnit titta på :-p

Men dagen kritik löd i alla fall

Good size and propotions.
Feminine head en expression.
Needs more agulation in front.
Good agulation in rear.
Needs to creative chest and body.
Very nice reach and drive in movement but still very soft.
Excellent temperament.

Ni som någonsing fått se en kritik vet att dom som skriver alltid har konstig handstil så den va lite svår att tyda så någon mening kankse inte är fullständing men ni förstår nog ändå vad som står =)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Grattis till jätte fina resultat!

Trevligt att ses också!

Å du... ja va nog för mycket inne i katt-tänkandet på utställningen. Specialtecken C betyder att hunden står inför ett championat å har inget med färg att göra! leer

2010-01-10 @ 20:55:33
URL: http://www.bokskogens.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback